7 Şubat 2014 Cuma

Özcan Karabulut/Baştan Sona Yalnızlık


Bu kitabı geçen elime aldım ve bir çırpıda bitirdim. Artık sadece sahaflarda bulabileceğimiz bir kitap,ben de sahaftan aldım zaten. Önce yazar hakkında bilgi vermek istiyorum,çünkü kuşkusuz pek duyduğumuz bir yazar değil .


Özcan Karabulut 1958 Adana doğumlu. ODTÜ İstatistikten mezun olmuş.1979-1982 yılları arasında ODTÜ Edebiyat Kulübünun başkanlığını yaptı. Edebiyatçılar Derneğinin kurucularından. 



Kitaba gelecek olursak:


Baştan Sona Yalnızlık geneli gözlemci bakış açısıyla yazılmış 8 öyküden oluşan bir hikaye kitabı. Tema genelde yalnızlık,gurbet. Siyasi bazı incelemelere yer verilmiş.Haktan,hukuktan çokça söz ediliyor.


Karekterler gurbetçi,örgütçü,anarşist.
"Çocuğun adı Ulaş,Che gibi vurucu,türkülere,özlemlere uzak yakın anılara götüren çağrışımlara açık bir ad"


Bence yaşadıklarını anlatıyor yazar;örgüt vs.yaşadıkları dönemden.
Öyküler genel olarak öykü formatıyla değil daha çok mektup,söyleşi biraz da bir günlük tadında.Karşısındaki kişiyle konuşmuş,sonra da bunları yazıya dökeyim demiş sanki yazar. Veyahut bazen de söylemek istediklerini söyleyememiş belki bir gün birileri duyar da ona aktarır diye bu yazıları kaleme almış da olabilir,bilemiyorum.
Yaşadığı yasak ilişki,eski sevgilisi,sevdiği kadının sürgün yemesi,hapiste yatması. En sonunda da sanat dergisinde yazarın karşısına çıkması. 
Öykülerinde o yılın,o ayın gündemine de değinmiş yazar.
Başta çok sıkıcı görünse de gerçekten akıcı ve rahat okunabilir bir kitap.

İyi okumalar :)

Dipnot 1 : Leningrad-St.Petersburg diye ismi değiştirildi.
Dipnot 2: Veysel Çolak sevgilisine 'Ölümüm de denemekten olacak galiba' dedi.



0 yorum: