4 Şubat 2014 Salı

Hasretinden Prangalar Eskittim



Bu kitap dün elime geçti;kaç zamandır almak istiyordum fakat fırsatım olmadı. Okul,iş güç derken. Leylim Leylim,çok yakın bir zamanda kaybettiğimiz Leyla Erbil'e yazılan daha doğrusu Ahmet Arif'in ona yazdığı mektuplardan oluşan bir kitap. Kitabı D&R'dan aldığımda ne kadar mutlu oldum inan bilemezsiniz. Leyla Erbil kaç yıl saklamış bu mektupları.






Kitabın ilk başında bundan bahsediliyor;hatta kitap bir mektubu andıran görüntüsüyle insanları cezbetmeyi başarıyor. Ahmet Arif'in yıllardır süren aşkına karşılık Leyla Erbil'in onu dostça görmesini;dosttan öte adeta oğlu olarak görmesine de kitapta yer verilmiş.

Hatta Erbil,kaç yıl saklamış bu mektupları.. 'Ben öldükten sonra..' diye yayınlamaktan çekinmiş Erbil. Mektuplar hem geçmişe ışık tutuyor;-çünkü Ahmet Arif'in sürgün dönemlerini anlatıyor-hem de böylesine büyük bir aşkın varlığını biz okuyanlara sunuyor. Kitapta Ahmet Arif'in yaşantısından;eşinden ve çocuklarından da bahsedilmiş. Yani böylesine büyük bir şairin,yazarın biyografisi niteliğinde. Nitekim Erbil,'Tuhaf Bir Erkek' kitabını bitirdikten sonra mektupları yayınlamaya karar vermiş olsa da o bunları göremeden aramızdan ayrıldı.Hatta yayınlamadan önce Ahmet Arif'in oğlu Filinta Önal'dan da izin aldığı belirtiliyor.
Ahmet Arif'in 'oğlunum ben senin diyen ve
....
Gitmek;
Gözlerinde gitmek sürgüne
Yatmak
Gözlerinde yatmak zindanı
Gözlerin hani?

Leyla Erbil'e olan tutkusunu bir kez daha bize aktarırken Leyla Erbil'in bu durumu kabullendiği ve dostça davrandığı da şu dizelerden anlaşılıyor:

Akşamüstleri geliyor aklıma;
Gözleri,,oğlumun,,gözleri hani
Oğlumun elimde kalan son fotoğrafı
Gözleri oğlumun,,gözleri 
Gözlerinde bulurum can tılsımını
Gözleri hani?







0 yorum: